Sunday, April 17, 2011

Andai itu takdirnya...

Ya Allah...

Aku mohon petunjuk dariMu
Begitu berat dugaan hati yang Engkau berikan
Aku terpampam hampa
Aku rebah binasa
Kerana hati aku tidak kuat untuk hadapi semua ini

Kenapa setelah aku bangkit
Aku kembali jatuh
Jatuh yang membuatkan aku tidak lagi mampu berdiri
Begitu besarkah dosaku??

Setelah aku bersabar, aku menanti cintanya
Tapi kenapa aku harus kecewa??
Kenapa perlu aku merintih duka??
Kenapa aku harus aku menangis??
Kenapa mesti hati aku yang terguris??
Berdosakah aku mencintai seorang lelaki??

Dia yang aku harapkan
Dia yang aku impikan
Ya Allah....
Aku redha, andai itu takdir yang tertulis
Aku sedia undur diri
Biar aku yang merintih sepi
Biar aku yang pergi

Aku hanya insan biasa
Kesabaranku tak mampu aku tahan lagi
Saat air mata menitis
Setiap kali kesabaranku gugur satu persatu

Aku doakan engkau bahagia
Biar aku pasrah dengan ketentuan azali...

2 comments:

  1. sabar kak... kdg2 tuhaan tak makbulkn doa kite sbb die ade tetapkn mende len yg lbey bek..

    ReplyDelete
  2. insyaAllah kyky, akak kena kuat..dugaan Allah penuh makna buat akak..walau apapn, kita xleh lari dri ujian Allah swt..

    ReplyDelete

Pages